Практична робота №4.
Тема: Аналіз статево-вікових пірамід Японії, Китаю та Індії з метою оцінювання працересурсного потенціалу країн.
Мета: Отримати навики проведення порівняльної характеристики трудових ресурсів країн світу. Порівняти вікову структуру населення. Забезпеченість трудовими ресурсами, рівень безробіття та зайнятість населення в основних сферах господарства країн. Виявити закономірності прояву даних показників у країнах з різним рівнем економічного розвитку.
Студенти повинні:
Знати:
- особливості вікової структури;
- структуру зайнятості населення;
- основні міграційні потоки;
- зайнятість населення в основних сферах господарства.
Уміти:
- визначать співвідношення населення за регіонами світу;
- пояснювати поняття «демографічна політика»;
- аналізувати статистичні матеріали з метою визначення рис
відмінностей у відтворенні, складі і розміщенні населення
різних регіонів світу.
План роботи.
1. Ознайомлення із завданням.
2. Самостійне виконання роботи.
3. Оформлення звіту та висновків.
Хід роботи.
- Дати визначення поняттям: «відтворення населення», «економічно активне населення», «працездатне населення».
- Провести порівняльну характеристику трудових ресурсів і зайнятості населення в основних сферах господарства країн. Заповніть узагальнюючу таблицю 1.
Таблиця 1.
Назва регіонів чи країн
|
Кількість населення
Млн. чол.
|
Тип відтворення населення
|
Вікова структура
%
|
Трудові ресурси
Млн. чол. %
|
Економічно
Активне
Населення
Млн. чол. %
|
Зайнятість
У сферах
господарства
(Млн. чол. або%)
|
Рівень
кваліфікації
|
Японія
|
|
|
|
|
|
|
|
Китай
|
|
|
|
|
|
|
|
Індія
|
|
|
|
|
|
|
|
- Які релігії сповідує населення країн, зазначених у таблиці? (у відповідному місці поставте знак «+»
Назви країн
|
Християнство:
А)католицтво;
Б)протестантизм
В)православ’я
|
Мусульманство (іслам)
|
Буддизм
|
Іудаїзм
|
Індуїзм
|
Конфуціанство
|
Синтоїзм
|
Афганістан
|
|
|
|
|
|
|
|
В’єтнам
|
|
|
|
|
|
|
|
Саудівська Аравія
|
|
|
|
|
|
|
|
Китай
|
|
|
|
|
|
|
|
Туреччина
|
|
|
|
|
|
|
|
Пд Корея
|
|
|
|
|
|
|
|
Індія
|
|
|
|
|
|
|
|
Ізраїль
|
|
|
|
|
|
|
|
Японія
|
|
|
|
|
|
|
|
Іран
|
|
|
|
|
|
|
|
Таїланд
|
|
|
|
|
|
|
|
1.
2. 3.
- Проаналізуйте статево-вікові піраміди Японії(2), Китаю(1) та Індії(3) з метою оцінювання працересурсного потенціалу країн.
- Зробіть порівняльний висновок про наявність трудових ресурсів країн та їх рівень кваліфікації.
|