Головна » Файли » Хімія

Лабораторна робота №7
[ Викачати з сервера (49.6 Kb) ] 21.05.2016, 22:09

Лабораторна робота №7

Тема: Порівняння властивостей мила та синтетичних миючих засобів. Ознайомлення зі змістом інструкцій до товарів побутової хімії.

Мета: Порівняти миючі властивості мила і синтетичних миючих засобів, вивчити, які хімічні речовини використовуються для виробництва миючих засобів, розглянути склад харчових продуктів, знайти шкідливі добавки (числа Е).

 

Обладнання: мило, пральний порошок, фенолфталеїн, вода, етикетки до миючих засобів, етикетки з харчових продуктів.

 

Студенти повинні знати:

 

  • Органічні сполуки в побуті;
  • Поняття про побутові хімікати;
  • Загальні правила поводження з побутовими хімікатами;
  • Мило, його склад, мийна дія;
  • Синтетичні мийні  засоби.

 

 

Студенти повинні уміти:

 

  • Писати реакцію омилення жирів
  • Поводитись з побутовими хімікатами;
  • Вміти працювати з лабораторним посудом;
  • Робити висновки, виходячи із результатів експерименту.

 

 

План виконання роботи

 

  1. Інструктаж з техніки безпеки
  2. Ознайомлення з правилами і прийомами роботи.
  3. Перевірка знань, необхідних для роботи.
  4. Самостійне виконання завдань студентами під контролем викладача.
  5. Складання та оформлення звіту про виконану роботу.
  6. Приведення в порядок робочого місця.
  7. Захист лабораторної роботи.

 

Питання для підготовки до лабораторної роботи

 

  1. Правила поводження з побутовими хімікатами.
  2. Числа Е, класифікація, роль, функції.
  3. Мила, види, отримання, мийна дія мила.
  4. Властивості жирів.

 

 

 

 

 

Виконання роботи

 

Дослід 1. Порівняння властивостей мила і синтетичних миючих засобів.

  У дві пробірки налийте по 5мл води і добавте до кожної по 0,5мл фенолфталеїну.  До першої пробірки добавте подрібненого мила, до другої – прального порошку. Обидві пробірки енергійно збовтайте. Що спостерігається? Який висновок можна зробити?

 

Дослід 2. Ознайомлення зі змістом інструкцій побутової хімії.

Розгляньте видані вам інструкції до товарів побутової хімії. Розгляньте їх склад, визначте хімічні сполуки, які є в складі. Заповніть таблицю.

 

Назва побутового хімікату

Хімічна сполука, що входить до складу

Клас сполук

Застереження щодо використання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дослід 3. Ознайомлення зі змістом етикеток до харчових продуктів.

 Розгляньте видані вам етикетки до харчових продуктів. Які хімічні сполуки ви знайшли, які харчові добавки входять до їх складу?. Дані запишіть до таблиці.

 

Назва продукту харчування

Сполуки та числа Е в продукті

Функції чисел Е

Шкідлива дія на організм людини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольні запитання

  1. Яку будову та властивості мають жири?
  2. Що таке харчові добавки? Які їх функції?
  3. Як одержують мила, їх мийна дія?

 

 

Література:

           

Попель П.П. Крикля Л.С. Хімія. Київ. Академія, 2010 р. § 43-44

Н.В. Фрадіна Хімія 10-11клас ст. 134-135

Категорія: Хімія | Додав: svd
Переглядів: 3750 | Завантажень: 41 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar